Griepvaccinaties 2019

Oproep gaat (bij voorkeur) volgens de eerste letter van uw achternaam.

A t/m K vrijdag 1 november 2019 17.00-18.00 u.

L t/m Z maandag 4 november 2019 17.00-18.00 u

U kunt alleen een griepvaccinatie op dit spreekuur krijgen wanneer u hiervoor per brief bent uitgenodigd. Deze brief dient u mee te nemen.

Indien u op de voorgestelde data verhinderd bent, niet naar de praktijk kan komen voor vaccinatie of niet uitgenodigd bent en toch graag een griepvaccinatie wil ontvangen, kunt u contact opnemen met de praktijk.

De uitnodiging kunt u in de 2e helft van oktober verwachten.

De Gezondheidsraad adviseert deze mensen de griepprik te halen. Het gaat om mensen met:

• een leeftijd van 60 jaar en ouder;
  • longziekten en aandoeningen aan de luchtwegen, zoals astma, chronische bronchitis of longemfyseem;
  • hartziekten, zoals mensen die een hartaanval gehad hebben, mensen die hartklachten hebben zoals hartritmestoornissen, of mensen die een hartoperatie hebben ondergaan;
  • diabetes (suikerziekte); niet alleen mensen die insuline spuiten, maar ook de mensen die tabletten met bloedsuikerverlagende middelen slikken of een diabetesdieet volgen;
  • een nieraandoening; vooral als de nieren door een ziekte niet goed werken (dus niet bij nierstenen);
  • weinig weerstand door andere ziekten of door een medische behandeling; bijvoorbeeld mensen die recent een beenmergtransplantatie hebben ondergaan, mensen die met hiv zijn geïnfecteerd, mensen waarbij de milt is verwijderd (asplenie), mensen met een auto-immuunziekte met verminderde weerstand, mensen met leukemie (bloedkanker) en mensen die chemotherapie of bestraling ondergaan;
  • een leeftijd vanaf 6 maanden tot 18 jaar die langdurig salicylaten gebruiken (bijvoorbeeld bij chronische darmaandoeningen);
  • een verstandelijke handicap die in een instelling wonen;
  • een verminderde weerstand tegen infecties, bijvoorbeeld door levercirrose;
  • woonachtig in verpleegtehuis (valt onder de zorg van het tehuis).